czwartek, 12 kwietnia 2018

Kinder Country

Dzisiaj Międzynarodowy Dzień Czekolady, więc trzeba uczcić dużą dawką tego przysmaku! 
Polecam Kinder Country, pyszny, mega słodki deser, przypomina popularnego batonika :)
Polecam małym i dużym łasuchom!




Na masę białą:

200 ml śmietanki 30%
250 g mascarpone
2 białe czekolady ( 200 g)
3 szklanki płatków Kangus, 
ja użyłam podróbek z Lidla

Na ciemniejszą masę:

150 ml śmietanki 30%
2 mleczne czekolady ( 200 g) jeśli damy gorzką czekoladę, deser będzie mniej słodki
Dodatkowo:
 herbatniki około 200 – 250 g

"filmik" krok po kroku 


Blaszka jest kwestią wyboru, w mniejszej deser będzie wyższy, i taka polecam, w większej będzie niższy.
Moja blaszka ma wymiary 25 x 21 cm, należy ją wyłożyć folią lub papierem do pieczenia.
Najpierw rozpuszczam czekoladę białą, najlepiej zrobić to na parze. Odstawiam ja do ostudzenia, (aby przyspieszyć wkładam z naczyniem do zimnej wody i mieszam.)
Jak czekolada już prawie gotowa, ubijam kremówkę na sztywno, pod koniec ubijania dodaję porcjami, mascarpone, na koniec także porcjami, zimna czekolada, wsypuje chrupki ( kangusy) i mieszam całość.
Powstałą masę wykładam na ułożone w blaszce herbatniki. Na masie układam drugą warstwę herbatników.
Teraz masa ciemniejsza.
Czekolady mleczne także trzeba roztopić, robię to na parze, odstawiam do wystudzenia. Ubijam 150 ml śmietanki i dodaję powoli zimną czekoladę, mieszam aż się razem połączą.
Masę wykładam na drugą warstwę herbatników.
Wierzch deseru posypuję obficie chrupkami (kangusami)
Deser musi odstać swoje w lodówce, aby dobrze stężał.

Polecam podawać dobrze schłodzony, smakuje mega !!! 
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...