poniedziałek, 16 kwietnia 2018

Kapusta kiszona do obiadu - kuchnia Babci

Uwielbiamy taką kapustę, gotowała ją moja Babcia, moja Mama i teraz gotuję ją ja. Polecam, jest pyszna. 
Nie trzeba zagęszczać mąką, robi to starty na tarce ziemniak!
Kapusta smakuje jak zasmażana, może być świetnym dodatkiem do drugiego dania, lub samodzielnym daniem, ze świeżym pieczywem smakuje wyśmienicie! 



1 kg kapusty kiszonej
1 marchewka
2 łyżki kminku
4 ziele angielskie
3 listki laurowe
parę kulek pieprzu 
czosnek 3-4 ząbki
cebula 1
boczek 10 dag
smalec 10 dag
2 ziemniaki



Kapustę kiszoną pokroić, można przepłukać, my lubimy kwaśną, dać do garnka, dodać przyprawy, pokrojoną w kostkę cebulę, czosnek i utartą marchew.
Osobno podsmażam na smalcu, pokrojony w kostkę boczek, dodaję go do garnka z kapustą.
Podlewam wodą, na wysokość kapusty. Gotuję jakieś 30 minut, (czas zależy od twardości kapusty)
Ziemniaki ścieram na tarce ( średnie oczka) i dodaje do kapusty, gotuję do miękkości.















1 komentarz:

  1. Nie słyszałam jeszcze o ziemniakami starych do kiszonej kapusty dodać,wypróbuję napewno😙😙

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...